Hlava je dôležitá, no nezabúdajte ani na svoj krk

Krk hýbe hlavou. To je známy fakt. Preto je jeho úloha dôležitá, a to nie len v prenesenom význame slova. Bola by som veľmi rada, ak by som sa s vami nemohla podeliť o tieto skúsenosti, no bohužiaľ, môžem. Hovorím o problémoch s krčnou chrbticou. V jednom období som musela byť na maródke, pretože som nevydržala sedieť alebo stáť dlhšie ako desať minút bez toho, aby mi nešiel od bolesti krk doslova explodovať. Ak máte problémy s krkom, tak to vlastne nie sú problémy s krkom, ale s krčnou chrbticou. Viete, čo stačí urobiť preto, aby ste sa ich zbavili? Len dve zásadné veci, respektíve zmeny.

Žena v bielej nočnej košeli spí v posteli

Zmena číslo 1: Posteľ

Posteľ si môžete nechať starú, no matrac a vankúš určite vymeňte. Medzi najkvalitnejsie matrace, ktoré sú vhodné pri akýchkoľvek problémoch s chrbticou, patria matrace z pamäťovej peny, pružinové a pomerní novinka, takzvané taštičkové matrace. V rámci krčnej chrbtice sú však úplne TOP posledná dva druhy matracov. Na to, aby ste sa zbavili bolestí krku, ho totiž potrebujete mať v čo najrovnejšej polohe so zvyškom chrbtice. Matrac, a to už z akéhokoľvek materiálu, by mal byť taktiež tvrdší, pretože tak sa vyhnete tomu, aby vám v noci krk, takpovediac, padal pod úroveň zvyšku tela.

Dievča s dlhými čiernymi vlasmi spí na vankúši
 
Vankúš je v rámci krčnej chrbtice dôležitý asi rovnako. Základom je, aby bol čo najnižší. Teda žiadne veľké páperové vankúše po starých rodičoch, ale ideálne, kvalitný a dostatočne pevný ortopedický matrac s malou hrúbkou.

Zmena číslo 2: Držanie tela

Noc, to je jedna vec, a deň, zas vec druhá. Ak sa chcete zbaviť bolestí krku, musíte sa naučiť držať hlavu v správnej polohe aj počas toho, ako bdiete. Cez deň by sa mala krčná chrbtica a nachádzať v rovnakej polohe ako v noci, teda v noci, keď spíte na rovnom a tvrdom povrchu. V preklade, krk musí byť v jednej peknej a rovnej línií so zvyškom tela, konkrétne so zvyškom chrbtice. 

Posteľ s kvetmi a knihou